Janovice u Trutnova 28.10.-1.11.2009 - podzimky

8. 11. 2009

Středa:

Na cestu jsme tradičně vyrazili z Dejvické, ale trošku netradičně jsme jeli místo na Hlavák na Smíchov. Tam jsme společně s oddílem Sírius nastoupili do vlaku a bylo nás opravdu hodně (celkem 35 lidí). Ve Vysočanech přistoupil Krtek a tak jsme byli kompletní a vyrazili na dlouhou cestu do Janovic. Bez problémů jsme přestoupili a díky tomu, že Žid zařídil posilu místní lokálky jsme se pohodlně usadili. V Janovicích jsme se vydali na krátkou cestu k naší ubytovně a po chvilce čekání na klíče jsme se ubytovali což bylo trošku náročné, protože jsme zaplnili celou ubytovnu a bylo třeba vymyslet kdo kde bude spát. Poté jsme se naobědvali a vyrazili na obhlídku okolí a také jsme si cestou zahráli nějaké ty seznamovačky, abychom se lépe poznali. Když jsem se vrátili do chaty tak tam na nás čekal pan správce Krtek se svojí poslední děvečkou Térou a požádal nás bychom mu nahradili čeládku, která mu utekla, protože v okolí statku prý straší. Rozdělili jsme se na tři teamy (čeládka ze statku, ze zámku a z pivovaru) a když už jsme byli tak pěkně rozdělení tak jsme si rovnou rozdělili služby do kuchyně. Pak jsme hráli deskovky a po večeři došlo na Téřinu hru, kdy jsme projížděli celou ČR sem a tam.

Čtvrtek:

Dnes jsme měli na programu stopování tří kočárů, které projeli kolem naší ubytovny, a tak se každá skupina vydala po své stopě, která nás zavedla jak do Adršpašských tak i do Teplických skal. Cesta byla místy náročná, protože počasí nebylo moc dobré – pořád mžilo a tak to občas docela dost klouzalo. Stopu se všem teamům povedlo neztratit, ale nakonec přesto zmizela, ale aspoň jsme věděli, kde končila. Nakonec jsme se všichni k večeru sešli v ubytovně a podělili se s ostatníma o své celodenní zážitky. Večer ještě přišel správcův bratr, který nám sdělil, že také viděl kočáry a popsal nám zhruba kde a my se rozhodli, že se tam další den půjdeme podívat.

Pátek:

Dopoledne jsme vyrazili na místo, kde správcův bratr viděl kočáry a objevili jsme tam zprávu, že se večer v 20:00 máme dostavit na zříceninu hradu Skály. Do večera bylo ještě dost času a tak jsme trávili den v chalupě (ostatně počasí pořád nebylo nic moc) a odpoledne jsme se ještě vydali na menší procházku po okolí, kdy jsme viděli přítulnou kočku a také hodně zvědavé koně. Rovněž došlo na plnění rytířské ctnosti. Po večeři jsme vyrazili směr Skály a po náročné cestě jsme na zřícenině potkali starce, který nám řekl, že je zakletý a k osvobození  je třeba navštívit jednotlivé skalní útvary ve skalních městech a u každého přečíst krátkou básničku, čímž ho vysvobodíme. Cesta zpět pro menší proběhla pomocí auta, ale starší se ještě trošku prošli.

Sobota:

V sobotu jsme vyrazili na celodenní výlet, kdy jsme měli v plánu projít celé skalní město. Vlakem jsme popojeli do Adršpachu a po drobném vyplenění suvenýrů jsme se ponořili do spleti skalního města. Cestou jsme hledali jednotlivé skalní útvary a u každého četli básničku. Také jsme se projeli po Adršpašském jezírku, kde byl moc vtipný převozník a celá plavba byla nejen díky němu, ale i proto, že bylo pořád na co koukat, skvělá. Po odpočinku a obědě jsme vyrazili dál a postupně jsme přešli do Teplického skalního města, kde jsme neodolali náročnému výstupu na zříceninu hradu Střmen (celkem více jak 300 prudkých schodů). Výhled ale stál za to a měli jsme štěstí, že na tu chvilku vysvitlo sluníčko takže výhled byl parádní. Čas letěl jak splašený a my to měli ještě kus do ubytovny tak jsme vyrazili dál. Do ubytovny jsme dorazili až za tmy utrmácení, ale plni zážitků. Protože den to byl opravdu náročný tak jsme se dohodli, že na starcem vyrazí jen ten kdo chce a ostatní hráli různé hry. Cesta za starcem se výrazně protáhla, protože účastníci trošku zabloudili, ale nakonec se všichni v pořádku vrátili zpět do ubytovny a zamířili rovnou do pelechů.

Neděle:

Poslední den byl taky a my si trošku přispali a pak nám ti co vyrazili večer za starcem rozdali různé sladkosti, které tam objevili. Pak už jsme se vrhli do balení a úklidu a také ještě došlo na písňový automat v podání Žida. Ubytovna byla uklizená a tak jsme se vydali na vlak, který po menším zpoždění dorazil a s přestupem v Trutnově nás dovezl do našich domovů.